The Fallen Little Angel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofie Nordström - 17 augusti 2012 22:24

Today, I've been very tired. Fell asleep at 5 am and had to get up at 10 am. I guess it's one of my most idiotic things I ever have done.  But anyway, I had to take my stuff before I had to head to the bus. After almost more than a week, I was finally going to go back home to Sunne. My mom lives in Sysslebäck which is 11 miles away from Sunne and then I've to go visit her sometimes. Well the bus drove away at 2:10 pm, then I had to change bus in Värnäs, Then change to a train in Torsby. At 4:48 pm, I was in Sunne, finally.

 

Have a nice evening. //Fallen Angel

Av Sofie Nordström - 17 augusti 2012 00:37

  • Jag visar mig stark när jag egentligen är svag i stunden.
  • Jag gråter nästan alltid för att jag har varit stark för länge, gråter nästan aldrig, väljer helst att hålla allt inombords.
  • Jag har jätte dåligt självförtroende.
  • Jag älskar musik av nästan alla slag. speciellt Heavy Metal, Tehcno, Rave, Hård Rock, Japansk hård rock m.m
  • Katt är mitt favoritdjur.
  • Jag är rädd för att bli hatad och för att förlora en vän/flera vänner.
  • Är väldigt blyg av mig, beror på hur den/de andra är
  • Jag berättar aldrig att jag mår dåligt när jag gör det
  • Min dröm är att bli sångerska och att hjälpa djur som behöver nånstans att bo och barn och familjer som har det svårt.
  • Ibland gör jag mottsatsen till vad jag vill om jag inte vågar.
  • Jag är väldigt fjantig när jag är övertrött
  • Jag vägde 56, 4 sist men har nog förhoppningsvis gått upp i vikt och är 170 cm lång.
  • Jag älskar mina vänner och önska att jag träffa dom mer än vad jag gör, saknar allihopa♥
  • Jag gillar att spela WoW
  • Jag skulle vilja spela Starcrast, Minecraft och lite andra spel..
  • Jag gillar Anime och astrologi
  • Jag har asperger och adhd men skäms inte för det.
  • Jag älskar att hjälpa andra.
  • Jag bryr mig om alla hur sårad han/hon/dom har gjort mig.
  • Jag försöker oftast lägga ALLT negativt som hänt bakom mig och vill helst INTE ta upp det.
  • Jag gillar pizza♥
  • Jag är den typen som inte är lätt att göra arg men när jag väl blir arg så vill man inte vara den som retade upp mig   
  • Jag är alltid ärlig mot alla som är ärliga mot mig.
  • Jag älskar att klä mig så jag ser mottsats ut mot den andra jag umgås med. (ibland)
  • Älskar att få andra att skratta
  • Jag kan vara jävligt envis. 
  • Jag är livrädd för ormar och för pamik av att se en geting.
  • Jag är den typen som har en "känslig själ" som del kallar det. Att jag är enkel att såra och trycka ned.

Av Sofie Nordström - 16 augusti 2012 11:51

(översatt från norska till Dalbymål)

Du ska int trû att jã glömmã å-rã

fastän jã vet att jã int kan få rã ,

på ljusan dag e ru allt jã ser ,

/: å nãr jã drömmã, se e ru der. :/

Å du e mä hôr jã går å vankã

i alla hjärtslag, i alla tankã ,

du finns i skugga, du finns i sol,

/: å i ett mollstrôk frå en fiol :/

Du hörs ve dörra, du tar i gräpen ,

jã går å mötã, bå gla å häpen ,

å, käre hjärtanes, kom du nu?

/: men dä e allti nôn ann än du :/

Ôm sammermôran på trägars-gangen

da kan jã hör i fuggelsangen.

Du finns i lärkas å trastns låt,

/: men allra mest i min egen gråt :/

(Översättning av Torleif Styffe, kommer sjungas av Sofie Nordström /Jag\ )

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


HEJ OCH VÄLKOMMEN HIT

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards